Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene

Nem csak csíp a Chiki-Chili, hanem még tökös is

2017. február 12. - ChiliAdmin

  Termékkóstolós bejegyzést írni? Marhaság! De tényleg az! Egy étteremről lehet írni olyanokat, hogy bunkó a pincér vagy pisiszagú a hárslevelű. De egy fogyasztási termék íze teljesen szubjektív, hiszen minden ember másként érzi ugyanazt az ízt. Mindenkiben más érzelmeket és emlékeket idéz fel egy-egy összetevő íze és illata.

  Akkor miért írok a Chiki-Chili termékeiről? Hát nem a reklámbevételekért és nem is az ingyenes termékmintákért. Azt hiszem ez valamiféle szimpátia lehet. Pár hete olvastam egy interjút Istvánnal, a szószok készítőjével, és nagyon megtetszett az, amit csinál. Fel is kerestem a Chiki-Chili weboldalát és megrendeltem az összes (egészen pontosan négy) szószt mert ha esetleg nem tudnátok, van nekem egy - még éppen hogy egészséges mértékűnek mondható - chili szósz gyűjtőszenvedélyem. Nagy sajnálatomra a Perzselő pokol névre keresztelt termék már elfogyott, de annyi baj legyen, jöhet a többi: 

  • Édes rémálom
  • Boszorkány lehelete
  • Ogre csókja


img_20170211_110325_hdr.jpg

  Nem tudom miért, de a termék logoja számomra a The walking dead című sorozat hangulatát idézi, de ez talán méginkább szimpatikussá teszi a terméket. Még ha ez az asszociáció csak az én fejemben létezik is.

  A kóstolás három féle módon történt. Először önmagában próbáltam ki őket azért, hogy semmi se befolyásolja az első élményt. Utána egy kis kenyérrel, azért, hogy a csípős íz mögé tudjak nézni. Végül pedig levesben, mert tapasztalatom szerint a csípős szószok forró folyadékban néha egészen meglepő módon meg tudják változtatni az ízüket. A leves esetemben csak egy-egy csésze alaplé volt ami nagyon hasonlított a tipikus vasárnapi húslevesre. 

Édes rémálom

Száraz próba

  A szósz többféle chili paprikát is tartalmaz, úgy mint Jamaican Hot, Habanero Maya Red és Duemila. De az igazán érdekes összetevők nem ezek, hanem az alma, sütőtök és gyömbér hármasa. Én egy mérsékelt sütőtök fogyasztó vagyok, de ez a szósz kifejezetten ízlik. El sem hinné az ember, hogy mennyi mindenhez passzol ez a szósz. Sikerrel alkalmaztam feketeerdei sonkás szendvicshez, de a merészebbek akár valami édes ízzel is kombinálhatják.

Leves próba

  Igaz, hogy egy kávéskanálnyit tettem egy csészéhez, ami egy nagy tányér leves esetén egy jól megpúpozott evőkanálnak felel meg. Tehát mondhatjuk, hogy kissé túladagoltam. Az eredmény egy elsöprő és igazán különleges tökös ízű leves lett, ami kellemesen, de semmikép sem zavaróan csípős.


Boszorkány lehelete

Száraz próba

  Ugyanazt a chili összeállítást tartalmazza, mint az édes rémálom, de a hozzáadott kápia paparika, hagyma és fokhagyma miatt egészen más a karaktere. Az összetevők alapján lecsós ízre számítottam, de inkább az ajvár jutott róla eszembe. Magyaros ételek kedvelői számára kifejezetten ajánlott ez a szósz, az az érzésem, nemsokára sütnöm kell egy sörös csülköt.

Leves próba

  A hozzáadott szósz itt is ugyanannyi volt, mint az édes rémálom esetében, de úgy éreztem, hogy ez mégis csípősebb egy picit. Ha nem olvastam volna el az összetevők listáját az üveg címkéjén, akkor is a kápia paprika íze ugrott volna be először.


Ogre Csókja

Száraz próba

  A harmadik szósz egészen más, mint az előző kettő. Ebben savanyított chili paprika van, amit zellerrel egészített ki a szakács. Az állag nem is annyira szósz, hanem inkább darálmány jellegű. Ízét tekintve intenzív zöldség és enyhe fanyarság jellemzi.

Leves próba

  Ezzel a szósszal egy szempillantás alatt zöldséglevessé változtattam az alaplevet. Szinte magam előtt látom ,ahogy a zöldségeket pucoltam az alapléhez, pedig semmi ilyesmi nem történt. Szerintem ez a szósz nagyon jól passzolna paradicsot is tartalmazó ételekhez, mint például a minestrone leves vagy az osso bucco.

img_20170211_143705_hdr.jpg

 

  A három termék közül egyik sem tartozik a "hű b@zzeg, de csíp" kategóriába, de például az Erős Pistánál mindenképpen tüzesebbek. Bár az is igaz, hogy az Erős Pistát inkább csak színezésre használom, valószínűleg egyet értenek velem azok az emberek akik egyszer már elmerültek a kapszaicin élvezetében. Ahogy egy tanult (ám bárdolatlan) ismerősöm szokta mondani: "Ez csak akkor csíp, ha a szemembe dörzsölöm!".

  Azt gondolom, hogy érdemes lesz idén is figyelemmel kísérni a Chiki-Chilit, mert Istvánnak már elsőre sikerült elnyernie a bizalmamat. Kíváncsian várom mivel rukkol elő 2017-ben.

 

Gábor
"Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene"

A bejegyzés trackback címe:

https://chilipaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr8812249108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása