Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene

Kiköltöztek a palánták fesztiválos poharakba

2017. március 05. - ChiliAdmin

  Ma átültettem a palántákat a fesztiválokon is kedvelt formátumú műanyag poharakba. A poharak aljára méretes lyukat szúrtam a feleségem körömvágó ollójával, majd 3/4-ig feltöltöttem földdel. Ugyanolyan típusú földet használtam, mint amibe a magokat is ültettem. Ha egyszer bevált, minek változtassak?

  A poharakban lévő földbe kis mélyedéseket alakítottam ki, mely körülbelül 4-5 cm mély. A palántákat egy villa segítségével, a gyökeret körülölelő földdel együtt átemeltem a kialakított lyukacskákba. Egy kis földet szórtam még a tövekre, majd egy-másfél centiméternyit feljebb húztam a szárakat. Erre azért volt szükség, hogy a gyökerek amik kilógtak a földlabdából, most szépen kiegyenesedjenek. A poharakra ráírtam a paprikák neveit, bár tavasszal szerintem úgy is össze fognak keveredni amikor a végleges helyükre kerülnek.

  Ezután jöhetett is a langyosvizes öntözés. Szépen búcsút vettem a szobai permetezőtöl, amit a ültetés óta használok. Beruháztam egy kicsi öntöző kannára, aminek jó hosszú a csöve. A hosszú cső előnye az egymásmellé, és a lámpa alá zsúfolt palánták könyebb öntözése. Ez az öntöző kanna pont ugyan annyiba került, mint a szobai permetező, szóval a "beruháztam" kifejezés egy 399 forintos tétel esetén kissé megmosolyogtató. 

img_20170219_125823_hdr.jpg

  Alább láthatók a palánták. Én csak úgy hívom őket, hogy az ültetvény, habár lássuk be ez egy meglehetősen túlzó név erre a 50-60 palántára. Hoppá, ez már a második túlzás ebben a rövid írományban. Lehet, hogy valamilyen komplexusom van?

Na de hadd írjak néhány sort az alábbi képpel kapcsolatban!

  A kép jobb oldalán terpeszkedő palánták, nem most lettek átültetve, hanem már három héttel korábban. Szerintem ezeket a jalapeño magokat ráértem volna márciusban is elültetni, mert úgy nőnek mint ha húznák őket. A másik véglet pedig a Bishop Crown paprika, amit csak két hete ültettem el. Egy kertészeti áruházban botlottam bele a vetőmagba, és gondoltam ezt még hozzácsapom az idei fajtasorhoz.

img_20170305_141548_hdr.jpg

  Arra számítok - szerintem okkal -, hogy idén sokkal eredményesebb lesz a chili paprika projektem. A palánták egészséges gyarapodása legalább is erre enged következtetni. 

 

Gábor
"Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chilipaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr2212314529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása