Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene

Chipotle chilis tormakrém

2018. március 30. - ChiliAdmin

Nem vagyok rendszeres torma fogyasztó, ami esetemben a következőképpen fest. Húsvétkor veszek egy kis üveg fogyasztásra kész ecetes reszelt tormát. A negyede elfogy ilyenkor, talán egy-két alkalommal még előkerül év közben, majd a következő húsvétkor kidobom a hűtőből és beteszek a helyére egy újat. Nem nagy anyagi áldozat ez, de én cseppet sem szeretek ételt kidobni, ezért idén úgy döntöttem, hogy magam készítem el torma krémet.

Adatgyűjtés közben utánanéztem a beltartalomnak, annak, hogy még is miért ennyire elmaradhatatlan része a torma a húsvéti asztalnak. Kiderült, hogy étvágygerjesztő, gyomorjavító, valamint az emésztést és a vérkeringést elősegítő hatású. Így már minden világos!

img_20180329_154510.jpg

Hozzávalók

Kb 120 g reszelt torma
100 g krémsajt
100 g majonéz
Csapott kávéskanál só
Púpos teáskanál cukor
Két teáskanál tört chipotle

A torma egy cseppet sem drága hozzávaló. Az Auchanban egy 142 grammos darabot vettem 85 forintért. A pucolás és reszelés után nagyjából 120 gramm maradt. Először dolgoztam torma gyökérrel, de azt kell mondanom, hogy reszelni hasonló élvezet mint hagymát pucolni és vágni. A szememet és az orromat is nagyon irritálta, érdemes lett volna néhány zsebkendőt odakészítenem a konyhapultra.

img_20180329_160340.jpg

 

A tört chipotle túl nagy szemű ehhez az ételhez, ezért kávédarálóval porítottam egy kicsit. Majd az összes összetevőt összekevertem egy kis tálban. Nincs semmi egyéb hókusz-pókusz, keverem-kavarom és kész. Mint a főzés nélküli pudingpor, ami három perc alatt elkészül. Ja, nem. Még is van egy különbség. Az nem igazi étel és én biztos nem enném meg.

A masszát lefedve a hűtőbe tettem egy napra. Ma még nincs megfőzve a sonka, mert csak Nagypéntek van, de a reggelire készített virslihez kipróbáltam, hogy mégis mit sikerült alkotnom. Pazar! Ez a jó szó rá. Egyszerűen pazar! Kicsit talán lehetett volna több chili benne, de így is nagyon jó.

 

img_20180329_160923.jpg

 

Én azt javaslom, ha van rá 10-15 perced és 300-500 forintod, akkor készíts idén húsvétkor saját tormakrémet. Imádni fogod és azok is, akiket megkínálsz belőle. De ha beugranának a régen látott rokonok, akikkel semmilyen közös témátok sincs, akkor is lesz legalább egy beszélgetés indító téma a zsebedben.

 

Gábor
"Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene"

A bejegyzés trackback címe:

https://chilipaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr5413790086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása