Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene

Pizza Jalapeño

... avagy mennyi chilit bír el a vékony tészta?

2017. szeptember 30. - ChiliAdmin

   Ha ma beírom a Google keresőbe a "pizza tészta recept" kifejezést, akkor a találatok száma kicsivel 500 ezer felett lesz. Azt gondolom, hogy ez egy irdatlan nagy szám ahhoz képest, hogy ez az olasz-amerikai étel nem igazán szokott szerepelni a nagyszüleink kredence mélyén rejlő, megsárgult négyzetrácsos füzetében. Kipróbáltam néhány olyan étel nevét is, amiről azt gondoltam, hogy biztos több találatot fog hozni (Igen, ezekre mind-mind rákerestem. Szombat délután van, alszanak a gyerekek, ráérek.):

  • Pörkölt recept - 240 ezer
  • Gulyásleves recept - 207 ezer
  • Halászlé recept - 138 ezer
  • Paprikás krumpli recept - 120 ezer
  • Somlói galuska recept - 60 ezer

 Meglepő, nem erre számítottam. Na, de félreértés ne essék, nem a 2018-as parlamenti választásokra akarom hangolni az olvasót. Nem arra akartam kilyukadni, hogy aki itt él, az csak is rántott húst ehet vasárnap ebédre. Az én célom egyszerű: találni egy olaszos, vékony tésztás receptet amit könnyű elkészíteni.

img_20170930_104451.jpg

Úgy érzem megtaláltam: http://rantotthuswokban.bmintbalazs.com/pizzateszta-recept

Nagyon jól követhető leírás, amihez tartozik még egy szósz recept, valamint egy sütési javaslat is. Ha minden pontosan követsz, akkor jó esélyed van arra, hogy egy kiváló ételt készíts az otthonodban. 

   A szószt magam készítettem el, mint mindig, ha valamilyen paradicsomszószos ételt akarunk enni. Sajnos nem tudtam felhasználni kedvemre a kertben nőtt paprikáimat, mert a családom (még) nem szereti a csípős ételeket és semmi kedvem sem volt két külön szószt készíteni. Ezért előkaptam a kicsiny szósz gyűjteményem egy ékes darabját a Vérszomjat a Fenevad-tól.
A recept egyszerű: a meghámozott paradicsomot nagyobb darabokra vágom, majd egy magas falú serpenyőben sütni kezdem. Megfűszerezem fokhagymával, sóval és chili krémmel, a végén meg egy kis bazsalikommal. 

img_20170930_112441.jpg

 A szósz rákerült a tésztára, majd erre a két különböző színű jalapeño és egy egész csomag mozzarella. Hirtelen ötlettől vezérelve egy kis főtt sonkát is tettem rá, de ez hiba volt. Sajnos sütés közben vizet engedett magából, amitől egy kicsit elázott a tészta, pedig olyan lelkiismeretesen csavargattam ki a vizet a mozzarellából.

img_20170930_114248_hdr.jpg

      Sütés után egy a közepén puha a szélein ropogós, ízében bitang erős pizzát sikerült az asztalra raknom. Evés közben csak úgy potyogtak a könnyeim, nyilván azért mert boldog voltam, nem azért mert a Fenevad prédájává váltam.

 

Gábor
"Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene"

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://chilipaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr912913411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása