Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene

Lássuk csak mi került a föld alá (első rész)

Ezeket a fajtákat ültettem idén

2017. március 26. - ChiliAdmin

  A magok mindegyike külső forrásból van. Hármat kaptam egy cimborámtól, egyet magam gyűjtöttem, hetet pedig a Fatalii-tól rendeltem. Ezeknek a fajtáknak a nagyrészét soha sem kóstoltam, de még csak nem is láttam élőben, így kénytelen voltam az internetről összeszedni egy-egy rövid jellemzést róluk. A bejegyzés végén megtalálhatók azok a linkek, amiket felhasználtam az írás során, mégiscsak így etikus.

  Úgy tapasztaltam, hogy a Fataliitól rendelt magok jó minőségűek, szinte mindegyik kicsírázott. Nyugodt szívvel tudom ajánlani az ő magjait. Én ott rontottam el, amikor nem vettem észre, hogy a regisztrációért cserébe ingyenes a postaköltség a megrendelőnek.

  Kezdem is azzal a hárommal, amit József cimborám ajándékozott nekem, majd folytatom a többivel. 

  • Jalapeño Farmers' Market Potato
  • Lemon Drop
  • Bhut Jolokia Caramel
  • Habañero Chocolate
  • Goat's Weed
  • Habañero Large Brown

  img_20170324_172956_hdr.jpg

 Jalapeño Farmer's Market Potato

  Ez egy ritka és kevésbé ismert fajta, ugyanakkor talán a legkülönlegesebb a jalapeñok között. Zöldből pirosra érik, mint a hagyományos társai, de itt nem ér véget a dolog. Ezután egy érdes, burgonyára hasonlatos héjat növeszt. Ezt persze el lehet távolítani róla egy hagyományos krumplipucolóval vagy késsel, de rajta hagyva is fogyasztható. Állítólag gombára emlékeztető ízzel gazdagítja a paprika saját ízét.
Nálam ezek keltek ki legelőször, és kétszer akkorák, mint a többiek. Lehet, hogy ráértem volna később ültetni őket.

Lemon Drop

  Ez a paprika Peruból származik ahol úgy hívják, hogy kellu uchu. Gyorsan és nagyra nő, megfelelő körülmények között akár két méteres is lehet, ezért szükséges kikarózni. Éretten citromsárga a termés, és enyhén citrusos íze is van, utóbbi miatt halételekhez kitünő választás. Továbbá savanyúságnak is kifejezetten alkalmas.

Bhut Jolokia Caramel 

  A hagyományos Bhut Jolokiához képest kevésbé csípős, de azért így is az extrém csípős kategóriába tartozik. Kifejezetten aromás paprika, ami frissen a legjobb, de szárítva és darálva is megőrzi a kivételes ízét. Gyorsan növő és igen kedvelt fajta, éretten tejeskávéhoz hasonló színe lesz.

Habañero Chocolate

  Az ősz folyamán és a tél elején lehetett kapni a Lidlben chili válogatást, ha jól emlékszem 299 forintért. A címke szerint Szentesről származott a termék. Általában volt rajta vegyesen mindenféle (általam) felismerhetetlen fajta, valamint egy könnyen azonosítható egzotikus is. Én minden alkalommal áttúrtam az egész halmot, azért, hogy találjak habañerót. Egy ilyen alkalommal sikerült vásárolnom csoki habanerot, melynek a magjait kiszárítottam és félretettem az ültetésig. Az összes mag ki is kelt, és mostanra szép, erős palánták nőttek belőlük.

  Az habañero orange mellett ez a második legnépszerűbb faj a habañero családból. A kicsi termékeny növény egész nyáron terem, a paprikák pedig zöldből sötét barnára érnek.

Goat's Weed

  Könnyen termeszthető venezuelai fajta, mely érés közben zöldből feketévé válik majd rikító pirossá. Gyorsan és nagyra növő, folyamatosan termő növény, ezért ezek a színek egyszerre is megfigyelhetőek.  Fűszeres íze van , de nem olyan gyümölcsös, mint az előző kettő a listában.

Habañero Large Brown

  Nagyon gyümölcsös ízű sötétbarnára érő terméseket hoz a növény. Könnyen összekeverhető a chocolate habaneroval, de ennek termései nagyobbra nőnek. Igazán kitűnő fűszernövény lesz belőle.

 

Felhasznált oldalak:
www.pepperseeds.eu
www.pepperlover.com
www.chiliwiki.fi
www.fataliiseeds.ne

Hamarosan jelentkezem majd a paprika fajtákat bemutató írásom második részével.

Gábor
"Hagyd hogy csípjen, ne küzdj ellene" 

A bejegyzés trackback címe:

https://chilipaprika.blog.hu/api/trackback/id/tr5812145047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása